Outjo -29-09 - Reisverslag uit Outjo, Namibië van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu Outjo -29-09 - Reisverslag uit Outjo, Namibië van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu

Outjo -29-09

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg MichielenMarjolein

29 September 2014 | Namibië, Outjo

Hoi allemaal,

Dit is dan het laatste berichtje uit wat een verzamelbericht had moeten wezen. Nogmaals mijn cynische dank aan waarbenjij.nu voor de teleurstellende techniek achter hun website.
Binnenkort meer van onze hand, maar voor vandaag is de puf er volledig uit. Alweer een super enerverende en inspannende dag gehad. Tipje van de sluier oplichten: een spontane en onvoorziene ontmoeting tussen M&M (dit keer met de benenwagen) en moeder en kalf woestijnolifant.

Onze oogjes gaan toe.
Groetjes,
M&M

Outjo - 29-09

Vandaag was onze laatste dag in Etosha en wat voor een dag! Vanaf de camping in Halali (middenin Etosha) langzaamaan van waterput naar waterput richting een van de uitgangen gereden. Veel dieren gezien, waaronder dit keer gieren, neushoorns en zelfs de kont en staart van een luipaard. Na een lunch in een resort vlakbij de uitgang kwam het toetje. Vlak langs de weg naar de uitgang lagen 5 leeuwen te luieren. Schitterend om te zien, maar als zo'n beest je strak aankijkt terwijl jij hen via de verrekijker begluurt, krijg je wel het gevoel dat je op een plek bent waar je niets te zeggen hebt. Die leeuwen stralen zelfs in hun lamlendige staat, zoals wij ze zagen, ontzettend veel macht uit.

Dat resort waar we lunchte was een behoorlijke schok. Allemaal schone, Duits sprekende mensen met nette kleren... Een groot verschil met de camping in Halali waar iedereen stoffig is, omdat alle auto's stoffig zijn. Dat schept ook meteen een band, want je legt ontzettend snel contact met mede-kampeerders. Beetje ouwehoeren over de route, over de auto, wat tips, etc... Op Halali waarde ook een mysterieuze vuilnisbak-omgooi-spook rond. Iedere nacht werden de vuilnisbakken met veel herrie omver gegooid, maar niemand wist door wie of wat. Tot vanmorgen.... De daders, twee honingdassen, werden op heterdaad betrapt. Iemand wilde nog een foto van ze nemen, maar die actie was achteraf gezien wat minder gelukkig. Een van de dassen plaatste direct een aanval en de fotograaf kon nog maar net op tijd wegrennen....

Nu zitten we 10 kilometer ten noorden van Outjo. De eerste Gin-Tonic is reeds genuttigd. Perfect drankje is dat toch. Outjo is een van de grotere plaatsen hier in de buurt dus morgen maar eventjes pinnen, boodschappen halen (de gin is bijna op), en tanken. Ook moeten nog een reparatie van een van de banden regelen, want die hebben uit voorzorg maar gewisseld. Er zat een spijkergrote naald van een struik in een van de noppen en we konden niet zien of de band lek was. Dat mag iemand bij de Namibische Kwik-Fit bepalen. Daarna is het doorrijden naar Brandberg. We zitten al de gehele dag in twijfel over de bestemming voor morgen. De knoop is dus doorgehakt en Brandberg gaat het worden. Hiermee laten we de originele bestemming voor wat het is. Toevallig heet dat gebied Twyfelfontein. Alsof ze het bij het naamgever van dat gebied al wisten......

Groetjes, M&M

• 02 Oktober 2014 - 10:27

Thijs En Nelleke:

Oh wat hebben wij weer genoten van de verhalen. En wat geweldig dat jullie al die beesten die je graag wilde zien ook ziet. Marjolein wat ik helemaal vergeten ben is te vragen hoe de reunie was. Ik heb geen tel no van Helga anders belde ik haar. Maar ik hoop dat we nog heel veel verhalen lang moeten wachten tot ik daar antwoord op krijg. Geniet heerlijk verder en een dikke kus van ons

• 02 Oktober 2014 - 11:06

Truus De Graaf:

Bedankt voor jullie leuke en spannende verhalen. Ik ben heel benieuwd haar de foto's. Vanmiddag krijg ik mijn eigen wilde beest op bezoek Dat is ook genieten, maar niet zo spannend. Heel veel plezier en ik hoop gauw iets te lezen over jullie verdere avonturen. Geniet ervan! Liefs.