On your marks, get set, GO! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu On your marks, get set, GO! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu

On your marks, get set, GO!

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg MichielenMarjolein

17 Augustus 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Hoi Allemaal,

Als ik het me goed herinner begon ik het eerste bericht van onze vorige vakantie met "we hebben nog nooit zo goed een vakantie voorbereid". Ik kan deze vakantie met dezelfde mededeling openen. Nog nooit hebben we zo goed een vakantie voorbereid. We zijn zo ongeveer een half jaar met deze vakantie bezig geweest en nu kunnen we eindelijk gaan.
De afgelopen dagen hebben we ons bezig gehouden met inpakken. Na een hoop gepuzzel zijn we er klaar voor. De inpaklijst hebben we volledig af mogen vinken en alles past zowaar in de tassen. Dit jaar hebben we net wat anders dan vorig jaar ingepakt. Vorig jaar hadden we een rugzak in de achterbak van de Toyota Hilux liggen die met z'n gespen, schouderbanden en trekkoorden overal achter bleef haken. Na twee weken stofrijden zag de rugzak er al niet meer uit. Nu hebben we gekozen om twee stof- en waterdichte fietstassen mee te nemen voor in de achterbak en de rugzak thuis te laten. Makkelijk afwasbaar en veel minder gespen. Ook hadden we vorig jaar behoefte aan meer licht voor 's-avonds. We nemen nu een schijnwerper mee, die ons wat meer licht in de Afrikaanse duisternis moet geven. Zo leren we van iedere reis weer iets.

Morgenochtend gaat de wekker om 05:00 en vertrekken we richting Johannesburg. We hebben er super veel zin in. Al was het alleen al omdat we de regen gaan verruilen voor beter weer (graadje of 30 overdag, 's-nachts rond de 10 graden en droog). Raar idee eigenlijk. Woensdag zitten we al tussen wilde dieren in Marakele National Park bij een kampvuurtje gin-tonic te drinken. Als ik nu naar buiten kijk lijkt dat nog heel ver weg.... Voordeel van veel voorbereiden is dat we hebben gezien dat er in de buurt van het autoverhuurbedrijf een slijterij is. Die gin is dus geen probleem ;) Dank u Google!

Ook zijn we erg benieuwd naar Botswana. Wat gaan we zien, hoe bevalt het rijden, kunnen we de Nederlandse media halen door vijf dagen vast te zitten ;) Ten aanzien van vastzitverhaal, we hebben nog contact gehad met het verhuurbedrijf (www.bushtrackers.co.za) en onze route voorgelegd. De verhuurder denkt dat we iedere dag andere toeristen zullen tegenkomen en dat zodoende het risico op een langdurige stranding minimaal is. Sowieso is het strandingsrecord bij de verhuurder 14 uur en geen 4 dagen. Maar goed, we zullen nooit en te nimmer de natuur onderschatten.

We hebben geen idee hoe het zit met interverbindingen aldaar, maar indien mogelijk zullen we een update sturen.

Groetjes en tot het volgende bericht,
Michiel en Marjolein

• 17 Augustus 2015 - 21:17

Esther :

Heeeeeeel veeeeeel plezier lieffies! Jullie hebben het verdiend om lekker te gaan genieten van de mooie natuur en van elkaar. Toi Toi Toi dikke zoen es en ej

• 17 Augustus 2015 - 21:32

Erik Jan:

In ieder geval voor minstens 14 uur gin + tonic inpakken dus :)
    Hele mooie reis gewenst!!

Ej

• 17 Augustus 2015 - 21:40

Mama Truus:

Een heel goede reis en heel veel plezier.Ik kijk nu al naar jullie reisverslagen uit.Liefs.

• 17 Augustus 2015 - 22:12

Helga:

Eindelijk is het dan weer zover! Hele goede reis! Liefs Helga

• 18 Augustus 2015 - 03:42

Thijs En Nelleke:

Wij hebben er alle vertrouwen in dat het een prachtige reis gaat worden. Geniet van en met elkaar dikke knuffel

• 18 Augustus 2015 - 07:23

Christine:

Gek idee, tegen de tijd dat jullie dit lezen zitten wij waarschijnlijk nog steeds in de regen en jullie met een beetje geluk bij een kampvuur met een g&t naar een olifant te kijken.
    Geniet met volle teugen, ik reken weer op een inspirerend reisverslag. Enne, de tomaten heb ik nog geen water hoeven geven hoor. Veel liefs, Christine.

• 18 Augustus 2015 - 08:10

Simone:

Hele goede reis en straks lekker genieten daar in t zuiden!

• 18 Augustus 2015 - 09:00

Kym:

Dat wordt weer een kei vette reis!!!!!!!!!!!! Super veel plezier!

• 18 Augustus 2015 - 17:22

Leoniek:

Heel veel plezier....op naar weer een nieuw avontuur! Jammer dat we elkaar niet kunnen ontmoeten in ZA. Best een groot land dus dat zit er helaas niet in. Groetjes van ons vanuit een heerlijk tropisch Durban
    Xxx KLTGL

• 18 Augustus 2015 - 21:51

Richard:

Laat maar komen die reisverslagen. Ik zal me de komende weken wel vermaken met de Achterhoekse modder.....

gr. Richard.

• 21 Augustus 2015 - 14:09

Bert En Riet:

Goede reis en veel plezier

• 21 Augustus 2015 - 16:01

Annemarie Cornelissen:

Vanuit een heerlijk warm Frankrijk willen wij jullie alvast een fijne vakantie wensen .Aan de voorbereidingen zal het niet liggen !!!Hoop weer veel leuke reisverslagen van jullie te lezen .
    Lieve groetjes van ons

Walter en Annemarie