Eindelijk we zijn er - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu Eindelijk we zijn er - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu

Eindelijk we zijn er

Door: Michiel en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg MichielenMarjolein

12 November 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

We zijn gearriveerd in Phnom Penh (PP afgekort). Onderweg geen problemen gehad, alleen leek de vlucht vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur langer dan voorheen te duren. Na aankomst op PP de fietsen opgebouwd, onder toeziend oog van de gehele douane en nog vele andere nieuwsgierige luchthavenmedewerkers. De fietsen gaan we morgen nog wat finetunen (banden op de juiste spanning, stuur nu echt rechtzetten, etc...), maar de rit naar het centrum van PP (ongeveer 8 km) was probleemloos. Heel druk, veel stof, veel hitte en zweet, maar erg relaxed omdat men hier niet hard rijdt en rekening met je houdt. Het is gewoon go with te flow, als je links af wil, gewoon de binnenbocht pakken en hopen dat je weer aan de goede kant van de weg uitkomt. Let wel op verkeer van rechts, die nemen namelijk ook de binnenbocht.

Vandaag weinig meer gedaan dan geslapen en wat gehangen op een paar terrasjes. We hebben wel inmiddels een aardige indruk van PP kunnen opdoen en in vergelijking met 5 jaar geleden is er veel veranderd. Grotere auto's (en dit keer ook nieuw) zoals Toyota Landcruisers en Camry's, vele Lexussen (of is het Lexi), etc... De meeste auto's hebben gezellig gekleurde TL-balken onder de auto hangen, groen of blauw. Nou ja, je kunt tenminste niet zeggen dat ze zonder licht rijden....
Er fietsen veel minder cyclo's (fietstaxi's) rond, maar des te meer tuktuks (bromfietstaxi). Ook is het aantal bedelaars wat minder dan 5 jaar geleden. Echter, armoede is naturlijk nog steeds zichtbaar. Hier is het op het moment van schrijven 19:00 uur . We hebben het avondeten achter de keizen en de eerste pinten zitten er bij mij ook al in. Langzamerhand gaan de lampjes bij ons nu al/wel uit. Wellicht nog een afzakkertje aan de bar van het hotel, anders douchen en het bedje induiken.

Morgen zoals gezegd de fietsen finetunen, inkopen doen voor de fietstocht van overmorgen en wat T-shirts voor mij (Michiel) kopen. Ik heb er toch te weinig van meegenomen.
Lees: Michiel zweet gewoon te veel.

Verder niet veel te melden dus we stoppen ermee.
Veel liefs, Michiel en Marjolein

• 12 November 2007 - 12:39

Esther:

He vakantiegangers,

Dat klinkt goed zeg! Heeeerlijk om daar nu te zijn. In NL stormt het en regen brrr. Leuk om te lezen dat ze zo naar jullie aan het kijken waren bij de douane met de fietsen! Gaaf hoor lekker fietsen door Cambodja! Geniet ervan samen en neem maar een lekker biertje! Enjoy!

Liefs, Esther

• 12 November 2007 - 14:14

Simone:

Hoi, hoi,
    Goed te lezen dat de vlucht ok was en dat jullie veilig in Cambodja zijn aangekomen. Geniet ervan en ik volg jullie avonturen op de voet.

xx Simone

• 13 November 2007 - 17:26

Pa En Thea:

Vanuit een koud en nat Nederland veel plezier en een fijne vakantie toegewenst.
    Dit is overgens een leuke manier om iets van jullie te horen/lezen.
    Groeten uit het bos.

• 13 November 2007 - 21:29

Mama Truus:

Hoi M & M.
    Fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad.Geniet maar van een hele fijne vakantie.Hebben ze wel zulke grote t-shirts in Cambodja, gezien de gemiddelde grootte van de inwoners? Ik kijk nu al uit naar jullie volgende bericht. Groetjes uit een koud en nat Lobith.

• 14 November 2007 - 11:15

Thijs En Nelleke:

Heerlijk wat van jullie te horen. Ik (Mama) vond het zo lang duren dat ik EJ gevraagd heb of hij een mailadres wist van jullie. Wij hebben het dus niet automatisch gekregen, snik!. We hebben dus net erg genoten van jullie verhaal. Maandag zijn we in jullie huis geweest en daar glimt nu alles weer. Lieve groeten en veel plezier.Thijs en Nelleke

• 15 November 2007 - 12:48

Leoniek:

Ben gewoon heel jaloers!!
    Geniet ook een beetje voor ons.

kus leoniek