De cirkel is rond - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu De cirkel is rond - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu

De cirkel is rond

Door: Michiel en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg MichielenMarjolein

18 November 2011 | Sri Lanka, Negombo

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk is dit het laatste berichtje van ons over deze vakantie. We zijn weer aangekomen in Negombo en vliegen vannacht terug naar Nederland.

Vanuit Galle zijn we naar Hikkaduwa gefietst. Een afstandje van ongeveer 20 kilometer. Hikkaduwa was ons eindpunt voor wat betreft het fietsen. Aldaar zaten we in een prachtig hotel aan het Hikkaduwa meer. Superrustig, bijna geen toeristen en vooral geen verkeersoverlast. Heerlijk bijgekomen aan het zwembad en de dag afgesloten met een cocktail (Marjolein) en een glas gin (Michiel).

De volgende dag (gisteren) werden we opgehaald door een chauffeur van de reisorganisatie die ons en de fietsen naar Negombo bracht. Hiertoe moesten we ons een weg banen door de hoofdstad Colombo. Gelukkig dat wij niets hoefden te doen. Het was een grote verkeerschaos en ik kan goed begrijpen dat Vlieg en Fiets de fietsers niet door die stad stuurt.

Gisteravond eindigde zoals de vakantie begon: een knetterzware onweersbui met heel veel regen. Hopelijk dat het vanavond niet regent als we de spullen in de transferbus moeten schuiven, anders zijn de fietsdozen binnen no time verworden tot pap.

Al met al hebben we een geweldige vakantie gehad. Het was wel de zwaarste fietsvakantie voor ons tot nu toe. Vooral het weer en het continu golvende landschap maakten het zwaar. Ook het intensieve verkeer zorgde voor vermoeidheid. De mooie dingen van dit land maakten veel goed: het landschap, de mensen, de diversiteit. Iedere dag bracht weer wat anders dat mooi was.

Nog eventjes wat cijfers:
800 kilometer totaal gefietst
0 lekke banden
0 andere gebreken aan de fiets
0 valpartijen
minimaal 5 liter diverse dranken gedronken per dag per persoon
aantal keer gescholden op het verkeer: ontelbaar

Groetjes en tot in Nederland (brrrr)
M&M

• 18 November 2011 - 09:32

Simone:

Gefeliciteerd marjolein met je verjaardag!!! Dikke kus van ons. Hele goede terug reis ook

• 18 November 2011 - 10:43

Happy Birthday!!!:

Lieve fietskanjers!!!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marjolein!! Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat gaat zo'n vakantie altijd weer snel voorbij. Ik ben erg benieuwd naar de mooie foto's. We komen snel eten.

Hele dikke zoen, es en ej

• 18 November 2011 - 10:49

Thijs En Nelleke:

Lieve kinders!
    Allereerst, Marjolein, gefeliciteerd met je verjaardag. Wij kunnen ons niet voorstellen dat we al zo'n "oud "kind hebben. Ik heb geprobeert jullie te sms en maar ik weet niet of dat aangekomen is. Wij verheugen ons op morgen, ik heb een appeltaartje in de oven staan. Goede reis en knuffels van ons .

• 18 November 2011 - 15:41

Tine En Richard:

Marjolein,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hebben jullie er een leuke dag van gemaakt (behalve bezig geweest met de terugweg).
    Een hele goede reis nog en tot gauw!
    Groetjes Tine, Richard, Roos en Bram

• 19 November 2011 - 18:17

Leoniek:

Lieve marjolein,
    met terugwerkende kracht nog heel erg gefeliciteerd! We hebben genoten van jullie fietsverhalen. Altijd heerlijk om weg te dromen over tropische oorden......
    Goede reis en weer welkom thuis in ons koude, maar ook heel mooie kikkerlandje
    liefs,
    KLTG