Druk met niets doen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu Druk met niets doen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van MichielenMarjolein - WaarBenJij.nu

Druk met niets doen

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg MichielenMarjolein

02 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties. We zijn inmiddels in Kaapstad aangekomen en hebben al weer veel ondernomen. Weinig zaken die interessant zijn, maar toch veel gedaan. Als eerste moesten we naar de fietsenboer, omdat onze schijfrem aanliep. Dit kregen we zelf niet hersteld en de fietsenboer (een moutainbike specialist) wist raad. Met een half uurtje was de rem weer helemaal zoals het hoorde. Daarna weer terug naar onze B&B. Normaliter is een tochtje van 5 kilometer niet echt inspannend, maar dit keer wel. Onze B&B ligt namelijk op een heuvel (Signal Hill) en de wegen er naar toe zijn vervelend steil. Ik schat sommige stukken in op 20% en misschien wel meer. Dat werd dus lopen voor een paar 100 meter. Overigens is de B&B erg goed. Dankzij die steile wegen hebben we een prachtig uitzicht over de haven. We kijken ook op het stadion van Ajax Cape Town. Een voetbalclub die dankzij het WK een mooi stadion heeft gekregen. Zondag was er een wedstrijd en de vuvuzela's waren duidelijk te horen. Iets verder kijkend, zien we Robbeneiland liggen.

Als tweede moesten we onze zeer minimale garderobe toch gaan uitbreiden. Overdag is het hier superlekker(graadje of 18 met volop zon), maar 's-avonds is het kil (koud voor Marjolein). Aangezien we te weinig rekening hadden gehouden met lage temperaturen hebben we nog een laagje kleding extra gekocht.
Als derde was de supermarkt aan de beurt om alvast een voorraad fietsvoer aan te leggen.
Al met al veel gedaan, maar niets wat ook maar enigszins lijkt op vakantie ;-)

Onze eerste indrukken van Kaapstad zijn erg positief. Vriendelijke mensen, goede voorzieningen (vandaag nog oesters gegeten in de haven) en zelf hier en daar een fietspad. Prijzen liggen op Nederlands peil,misschien iets er onder.

Grappig is trouwens dat we allebij wel moe van de reis zijn, maar niet moe van het tijdsverschil..... die is er namelijk niet. Mijn horloge heb ik niet verzet. Dit in tegenstelling tot de voorgaande reizen naar Azie waar we altijd een dag of drie nodig hadden om te wennen aan de nieuwe tijdzone. De reis naar Kaapstad toe is wel errug lang. In totaal 16 uur vliegen en 4 uur wachten vanwege een overstap. Dus eigenlijk 20 uur wachten. En hoe goed ze ook de onboard entertainment maken, hoe goed het eten is, vliegen is en blijft saai.

Morgen gaan we echt de toerist uithangen en rijden we met een huurauto de Kaap rond. De Kaap is te groot voor servet (de fiets) en te klein voor tafellaken (de auto), maar de auto levert wel veel vrije tijd op om bepaalde dingen te bekijken (pinguins, Kaap de Goede Hoop, 't Kommetje, etc...). Het lijkt me leuk en ik heb er zin in,maar eerlijk gezegd ben ik vooral hier gekomen om te fietsen...

Wordt vervolgd!

Groeten,
M&M

• 02 September 2013 - 22:28

Annemarie Cornelissen:

Hoi vakantiegangers

Klinkt allemaal weer geweldig ,wat heerlijk om te lezen .het staat nog op ons wensen lijstje.Had niet in de gaten dat het zolang vliegen was .Hier gaat alles gewoon door maar het is een mooie nazomer dus daar genieten we van .Veel plezier komende dagen en we hopen weer snel wat te horen .

Take care en groetjes van ons.

Walter en Annemarie

• 02 September 2013 - 22:44

Richard:

Mooi man! Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Geniet van jullie vakantie.

• 02 September 2013 - 23:03

Pap En Mamma:

Net wakker gesmst door annemarie, waar ik erg blij mee was. Je ziet, gewone dagelijkse dingen ontloop je ook in Kaapstad niet! Ben je nog geslaagd voor een wolletje voor Marjolein? Nu aan de slag met de vakantie. Veel plezier en we zien uit naar jullie volgende ervaringen. Pap en Mam

• 03 September 2013 - 09:08

Erica Van Der Lugt:

Klinkt heerlijk, ondanks de mindervakantieachtige zaken :)

Maar waar zijn de foto's?

En Marjolein, hier komt er weer een van mij. pinguins in Zuid-Afrika?

Geniet er van en verzamel mooie verhalen.
    Gr. Erica

• 03 September 2013 - 15:09

Truus De Graaf:

Er gaat maar niets boven een gebreide borstrok om je warm te houden, he Marjolein. Veel plezier op jullie ontdekkingstocht. Liefs

• 03 September 2013 - 16:31

Kitty En Jacques:

Hoihoi!

Fijn te horen dat de eerste indruk goed is.
    En dat fietsen komt wel goed. Zo niet dan FIETS je toch terug naar Nederland........
    Veel plezier verder en tot snel.

Kitty en Jacques